Första körningen

Hejsan!
Igår hade jag min första körning!!
   Började med att jag fick träffa min körlärare och han gav mig mina kläder och visade mig runt.  
   Sedan satte vi oss ner kollade körordern och fordonslistan och gick igenom den, samt förklarade han deras schema för mig. 
Vi hämtade ut olika blanketter som man ska ha med sig på turen och sen fick jag träffa lite kollegor och sen gick vi mot tåget. 
   Vi satte oss i hytten och direkt började han förklara ATCn och massa annat. Och jag satt som ett halvt frågetecken. Ett annat språk och helt nya saker. 
   Mellan Malmö och Hässleholm berättar han samtidigt som han kör och jag försöker få in så mycket jag kan då allt händer så snabbt och så mycket knappar, gäller att trycka på rätt knapp också ju 😂
   När vi kommit till Hässleholm så säger han "nu tycker jag att det är din tur att köra" jag sätter mig på stolen tar säkerhetsgreppet med foton, tar tag i spakarna och helt plötsligt så kör jag. 
   Bromsningen är ju heltklart det svåra. Gäller att förstå bromsningen och hur pass det tar. Samtidigt som man susar i 200 och ska ha koll på allt som händer på vägen och de var minsann inte heller lätt, mörk och man ser knappt. Gäller att att vara fokuserad.
De var lite halka så fick trycka in slirknappen flera gånger, för efter Nässjö är det minsann snö😍😍 så mysigt men så kallt! 
Vi överlevde, vi kom fram till Linköping. Tog in på Scandichotell då vi har överliggning. Och nu ska jag strax ner och äta hotellfrukost och göra mig klar för att köra tillbaka till Malmö! 😊
   Kan säga att jag var ingen naturbegåvning men jag är ju här för att lära och min körlärare är jätteduktig så detta kommer bli jättebra! 😊

Ha det så bra 
/Hanna 

(null)
ATC panelen. Den som tar upp all information och all annan funktion! 

(null)
Uppe i 200sth

(null)
Här är jag innan vi ska hoppa på tåget! 😊



Kommentera här: