Lektion ute på bangården

Hejsan!

Idag var en rolig dag! Vi har varit ute på godsbangården och kollat in Infranords avställda vagnar! Vi har klättrat på vagnarna, fått testa på att koppla på och av vagnar!! Superkul!  Vi har även fått gå in i övergivet tåg där vagnen är hälften motor och hälften "kupé/kök". 
Har tagit en massa bilder så detta blir mest ett inlägg med bilder då dagen mest har bestått av repetion. 😁 men hur kul som helst att få komma ut och göra och se det vi lär oss!!
/Hanna

Här har vi infranords vagnar. Dem gula är makadamvagnar. För er som glömt är makadam stenarna som ligger runt sliperserna (spåret)
Här har jag lekt idag! Kopplat av och på huvudledningen och sen fått spänna fast vagnarna 😁😁
Debbies tur! 😁
Här visar Pelle allt från bromsregulator till bromsblock!
Pelle går igenom hur vi vet hur mycket ton man får lasta
Hur det ser ut inuti en makadamvagn
Gången bredvid
Och såklart måste man testa!!!!!
Debbie sprang runder som dagens fotograf! Här är vi uppe på makadamvagnen
Martin och Anders vill ha hem lite räl
Här är jag och Zandra uppe på ett klättringsbart fordon
Lekplats för vuxna
Här är vi inne i en vagn som har hälften motor/fikarum. Så nu är vi i motorrummet
Och fikarummet. Där Anders även hittade vuxentidningar som gav honom ett leende jag aldrig sätt för 😂
Anders i sitt rätta jag! Blivande infranordare
Fick en Souvenir med mig hem, en bit av rälsen!!! 😁 ÖVERLYCKLIG!
Den där nere sitter längst ut på en kvast och då hakar man sönder isen på vintern med den! Och den övre är ett fäste till en vagn

Kommentera här: