Lia 2 Green Cargo

Hejsan!
Då var mina 5 oerhört intensiva veckor med både sömn, och massa matplanering över.

Mycket natt, som gör att man slutr passet på natten/morgonen men på kvällen så kör man igen. Man måste därför planera in för sömnen och vad men ska ha med sig att äta. Då jag ofta var borta minst 12h per pass pga (4h) pendel så blev de mer planering. 

Körningen i sig på Green Cargo har varit väldigt roligt. Loken är roliga att köra och man för använda hjärnan lite mer i arbetet, gör bromsen mer själv, räkna på bromsprocent och en massa annat roligt. 

Jag har fått backa med en växlare som står ute på loket där bak som min tillsyningsman. (De är han som har ansvaret så jag inte kör på något) så via handsignaler berättade han för mig hur jag skulle köra, sååå kul😁 
Annars har det faktiskt inte hänt så mycket annorlunda denna Lian. Jag blev sjuk med feber 2 gånger. En gång i början resan första dagen och en gång i slutet, men lyckades tajma det så bra så jag gick bara miste om 2 pass.

Under min Lia gjorde jag också mitt förartest på Trafikverket och blev godkänd! 🤣 så sjukt glad över detta. Nu ska jag bara skicka in alla papper och betala in 1700kr till transportstyrelsen för att dem ska trycka mitt körkort😂 helt galet. Sen är det också en sådan ska att för mitt körkort ska vara "aktivt" så betalar man sedan 500kr per år också. 
   Samma som om du med ditt bilkörkort skulle betala in 500kr om året för att få ditt körkort att vara giltigt. 

Nu så är det dags för skolan igen. Saknat alla! Vi har fått en tågsimulator till skolan så den ska bli rolig att få test! 🤣 vi har grupparbete denna vecka och sen ska vi gå in på alla olika fordon, el, disel, motor osv. 

Ha så bra så länge
/ Hanna 

(null)
Så här såg de ut i RD2 loken. Lite uppdaterade.

(null)
RC2 lok. Blåa bromsen är lokbromsen. Det är bara loket som bromsar. Den gröna bromsen är tågbromsen, alla vagnar bromsar. 
På denna bilden är det bara lokbromsen som är bromsad.

(null)
Utanför Varberg och kör

(null)
Nattpass när solen är Påväg upp!😍

(null)
Här gör vi grundbromsprov.
Kollar så alla vagnarnas broms fungerar innan vi kör.

(null)
Klarade förarprovet 😁😁

(null)
Hade ju några veckors kyla under min praktik.
Min körlärare såg detta på en kollegas fb. Han skulle köra en morgon och öppnar förarhyttsdörren och ser detta.
Personen innan har inte stängt dörren ordentligt och det resulterades i detta. Stackaren haha. 



Kommentera här: