Länge sedan sist!

Hejsan!
Så kul att höra att min blogg används även om jag själv inte varit så aktiv sedan min utbildning var slut! Men har träffat några av er i verkligheten som känt igen mig och gett mig så fina ord! Även folk som kontaktar mig! Jätteskoj!!

Hört att många vill ha uppdatering på hur det gått för mig och vad jag gör idag! Så det är lite vad jag tänkt skriva om samt svara på en annan fråga jag fått väldigt ofta!

Idag är jag förare på Transdev Öresund! Vi som i december 2020 ska bli SJAB Öresund! 
Öresundstågen har ganska bra med personal så jag hade med vetskapen om att om jag börjar jobba för dem kan det ta tid innan jag blir fastanställd. Men jag visste att jag skulle komma att trivas så jag tog anställning där på timmar och sedan efter redan inom ett år hade min fastanställning! Och jag älskar det! Alla mina kollegor, min chef, fordonet och banorna vi kör, Malmö-Kalmar, Malmö-Karlskrona är dem jag kör mestadels! 
jag trivs som fisken i vattnet eller handen i handsken.. välj själv 😆
(null)

En annan fråga som dyker upp är ang mig och hur de varit under utbildningen som dyslektiker. 

Jag vill börja med att säga att jag är ingen grov dyslektiker, jag har problem att läsa högt, och svårt att lära in nya ord, (vilket var en utmaning här) jag har även lätt för att fastna för ett ord i läsning och komma förbi de. Och ibland blir min stavning lite galet. Även mingrammatik kan påverkas i text. 

Så det svår i utbildningen var faktiskt att läsa in alla nya termer, jag har med tiden lärt mig mitt sätt att lära in då jag kopplar ord med andra saker som ex siffror eller bilder, och ni har säkert era egna trix. Men dem nya orden och att lära sig dem i snabbtakt var en utmaning, även att hänga med i undervisningen så min lärare Pelle som var heeelt fantastiskt (och även han dyslektiker), han skrev allt på datorn och visade som Powerpointer så vi kunde skriva av eller fota av och gå igenom hemma! Jag hade turen att ha Pelle som lärare, då han hade förståelse för att jag behövde lite extra tid. Sen är det så att protrain vill ju självklart att du ska klara utbildningen! Så dem ger ju dig det du behöver för att klara det

Men har ni andra frågor kan ni alltid skriva i kommentarsfältet eller på något annat ställe till mig så ska jag försöka samla ihop dem och svara så gott jag kan på dem! 

Ha det så bra! Och tack alla för era fina komplimanger! 


Kommentarer:

1 Sebastian:

Hej!

Vill bara tacka för en oerhört intressant blogg. Så kul att läsa för ska om 2 veckor börja samma utbildning med samma lärare, Pelle :)

Så superstort tack och lycka till med allt!!

Mvh
Sebastian

Svar: Hejsan Sebastian!
Ahhh men så kul! Då får du minsann världens bästa lärare! Han är såå otroligt pedagogisk och helt otroligt underbar!
Hälsa så gott, och njut av ett fantastiskt år. ☺️
lokforarlivet.blogg.se

Kommentera här: