Lite uppdatering

(null)

Hejsan!
Först och främst, WOW! 
Har aldrig kunnat tro att denna blogg skulle bli så aktiv bland alla framtida lokförarsökare, eller andra med intresse/nyfikenhet. 
Bara den senaste veckan har över 300 olika klickat in på bloggen, och vissa dagar är det upp mot 60 olika personer som läser eller kollar igenom min blogg PER DAG. Helt otroligt, och då vill jag säga att mitt senaste inlägg var för snart år sedan! Så med det tänkte jag köra en update! 

Idag har jag varit färdigutbildad i över 2år, och i början av november så är det två år sedan jag för första gången satt ensam i hytten, tiden verkligen bara flyger förbi. 
Älskar att mitt jobb är så varierande även om den är ganska enformig på samma gång. Och med det så älskar jag fortfarande mitt jobb. Har inte ångrat en endaste dag och jag går till jobbet med ett leende på läpparna. Har världens bästa kollegor, chef och såklart fordon! Det är verkligen så kul, händer mycket och man får vara med om mycket skoj som tråkigt.

Som jag skrev senast så har Öresundstågen gått igenom en upphandlingen som min nuvarande arbetsgivare Transdev förlorade men som SJ vann. Det innebär att den 13 dec bytar jag och mina kollegor uniformer och sätter på oss SJ uniformen. Det är egentligen det stora hela. Vi har ungefär 2månader kvar och helt ärligt så vet vi inte mycket mer än så. Allt lär komma i sista stund och tyvärr vissa saker när vi börjat på SJ. Det är tyvärr så det är på järnvägen med en mix av covid-19.

För er som undrat så har jag klarat mig helt från påkörningar. Detta är också ett ämne jag vill påpeka att säga att det kan vara känsligt att fråga, om de skulle vara så att den man frågar har haft en påkörning så kan den frågan tas väldigt illa vid. Dessa frågor har jag och mina kollegor fått oftast under privata tillställningar där det tyvärr är deras absolut första fråga när man berättar vad man jobbar med. Så känner ni inte personen eller inte är i ett sammanhanget som ett undantag kan var under sin LIA(praktik) eller utbildning så undvik frågan. Det kan ge en väldigt hemska känslor och flashbacks. Bara en liten notis. 

Har ni några frågor så bara skriv dem i kommentarsfältet eller vart helst ni når mig så ska jag försöka svara på dem så gott jag kan. 

Ha det så bra! 
Och igen tack alla som läser mig blogg❤️



Kommentarer:

1 ALA :

HEJ,

Hur mycket är ingångslön för en lokförare? Finns det jobb nu för nya lokförarna?

tack på förhand

Svar: Förlåt för sent svar.
Olika beroende på vilket företag. Ingångslönen för oss på SJ Öresund är ca36000 och efter 2 år går du upp till ca 41 000 som blir taklöken. Vi och Arlanda express är de som tjänar mest i Sverige.
lokforarlivet.blogg.se

Kommentera här: